Uw waterschap zorgt voor voldoende en schoon water en zuivering van rioolwater. Wij zorgen ervoor dat u veilig achter de dijken kunt wonen, werken en recreëren. Inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden in ons werkgebied kunnen er op rekenen dat we dat op een professionele en klantgerichte manier doen. Onze servicenormen geven aan waar u op mag rekenen.

Kwaliteit van de dienstverlening

Wij behandelen u zoals wij zelf behandeld zouden willen worden. Wij behandelen u persoonlijk, deskundig, vriendelijk en correct.

Contactmogelijkheden

Bij een goede dienstverlening hoort ook dat we optimaal bereikbaar zijn. Hier vindt u onze contactmogelijkheden.

Internet

Onze website is actueel en geeft u vele mogelijkheden. Hier vindt u informatie over onze diensten en producten.

E-mail

Alle mailberichten worden binnen drie werkdagen inhoudelijk beantwoord. Wanneer binnen drie dagen geen inhoudelijk antwoord mogelijk is, krijgt u een ontvangstbevestiging waarin staat aangegeven op welke termijn u een inhoudelijk antwoord kunt verwachten.

Telefoon

  • Van maandag tot en met vrijdag zijn wij bereikbaar tijdens kantooruren (van 08.00 tot 17.00 uur) via telefoonnummer 088 - 9743000.
  • In geval van calamiteiten zijn wij 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar via 0900 - 2005005 (lokaal tarief).
  • Bij afwezigheid van de gevraagde medewerker of afdeling bieden wij een positief alternatief: bijvoorbeeld doorverbinden met een collega of een terugbelafspraak met u maken.
  • Wij bellen u terug binnen één werkdag na ontvangst van een voicemailbericht of een terugbelverzoek.

Brieven

  • Wij sturen u binnen drie werkdagen na ontvangst een ontvangstbevestiging waarin staat welke afdeling uw brief behandelt.
  • Inhoudelijk beantwoorden wij alle brieven binnen vier werkweken na ontvangst. Wanneer er sprake is van een (wettelijk bepaalde) afwijkende reactietermijn dan geven we dat in de ontvangstbevestiging aan.

Langskomen

  • U bent welkom op ons kantoor in Ridderkerk. Ons kantoor is geopend van 08.00 uur tot 17.30 uur.
  • Wanneer u een afspraak met één van onze medewerkers heeft gemaakt, dan wordt u vriendelijk ontvangen. Indien u aan de balie komt met een vraag of probleem, dan regelen we een afspraak met de behandelend medewerker. Soms kan dat meteen. Lukt dat niet, dan wordt een afspraak gemaakt voor een ander tijdstip.
  • Wij kunnen ook op locatie langskomen.

Meldingen

Uiterlijk binnen 2 werkdagen melden wij u terug wat er met uw melding gebeurt. In urgente gevallen, bijvoorbeeld bij gevaar, kans op schade en letsel, nemen we zo spoedig mogelijk actie. Wij horen graag van u! Kunnen we iets aan onze dienstverlening verbeteren of bent u juist erg tevreden? Laat het ons weten, uw aanwijzingen of ideeën zijn welkom! We vinden het belangrijk dat we onze afspraken nakomen. We onderzoeken met regelmaat de tevredenheid onder onze klanten en zijn voortdurend op zoek naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren. Laat het ons weten via:

  • Contactformulier
  • Per post: waterschap Hollandse Delta, Postbus 4103, 2980 GC RIDDERKERK

Social media

U kunt Hollandse Delta volgen op social media. Wij streven ernaar om binnen 1 werkdag te reageren op vragen, opmerkingen, klachten die binnen komen via Facebook(externe link) en Twitter(externe link).

Klachten

Bent u niet tevreden over de wijze waarop het waterschap zich in een bepaalde aangelegenheid heeft gedragen, dan kunt u mondeling of schriftelijk een klacht indienen bij het waterschap.